Търсите надеждно транспортно средство за придвижване в града? Нека Ви представя Engwe P275 – име, което отскоро започна да си проправя път в пазара за електронни велосипеди. Реших да си го поръчам и да Ви запозная с всичко, което предлага (и това, което не успява да предложи).
Нека да започнем!
Бърз преглед
Плюсове
- Добър пробег
- Качествени части
- Подходящ за градско каране
- Здрава изработка
Минуси
- Леко скъп
- Няма окачване
- Сензорът за въртящ момент работи със закъснение
- Няма смартфон приложение
Цена
Engwe са се опитали да постигнат баланс между цена и качество, таргетирайки потребители с немного големи бюджети. Въпреки това срещат сериозна конкуренция в Cube и Specialized, които предлагат по-добри колела само за няколко стотин долара повече.
Разопаковане и сглобяване
Engwe P275 пристига в добре запечатан кашон и е допълнително предпазен от няколко слоя дунапрен. Беше ми малко трудно да вдигна и преместя всичко – имайте превдид, че само велосипедът тежи около 26 килограма. Препоръчвам да отворите кашона първо отдолу и след това внимателно да го издърпате нагоре, докато не го премахнете изцяло.
Като следваща стъпка трябва да освободите няколко части на велосипеда, които са завързани с кабели за самия него. За целта използвах ножица и внимавах да не надраскам рамката. Следва процесът по сглобяване, който не бих определил като за начинаещи. Голям плюс е, ако преди сте монтирали предно колело и/или нагласяли спирачки. Ако не сте, Ви съветвам да намерите някое видео от YouTube, което детайлно да обясни всичко, или да помолите някой с повече опит да Ви помогне.
За да сглобя колелото, преминах през следните стъпки:
Първо монтирах кормилото, затягайки здраво четирите му винта. След това обърнах велосипеда и се заех с поставянето на предното колело. Една от гайките липсваше от комплекта, затова се наложи да импровизирам с друга резервна част. За съжаление, ако объркате нещо или Ви се наложи да го смените или ремонтирате, няма как да го разкачите бързо – всичко трябва да се случи обратно на реда, по който сте го сглобявали.
Следващите стъпки в сглобяването на велосипеда включват затягане на калниците, монтиране на седалката и колчето ѝ, закачане на задния багажник и най-накрая поставяне на педалите. За всеки случай проверете гумите, тъй като може да е необходимо да ги донапомпате. Като цяло си заделете достатъчно време, за да се уверите, че всичко е на мястото си и е грамотно сглобено.
Въпреки предишния ми опит, ми отне час, за да се справя с всичко.
След като вече сме сглобили велосипеда, нека го разгледаме малко по-отблизо.
Части
В конструкцията на Engwe P275 са заложени висококачествени части, осигуряващи голяма степен на сигурност при каране. Сред тях са двигател със средно задвижване и сензор за въртящ момент, 9-скоростен Shimano превключвател, хидравлични дискови спирачки Tektro, както и голяма батерия (19.2Ah), която можете да свалите, ако искате да ползвате велосипеда без ток. Engwe също включва предни и задни калници, багажник за пренос на малък товар и гуми с размери 27.5 на 2.6 инча, подходящи за различни настилки.
One thing to note: when the motor is active, this stresses the chain quite a lot, so never do shifting while pedaling if you are in turbo mode.
Технически параметри
- Ananda M60 двигател със средно задвижване, със сензор за въртящ момент до 70Nm
- 5 нива на съдействие на педала
- 9-скоростен Shimano Altus превключвател
- Хидравлични дискови спирачки Tektro
- Приблизително тегло от 26кг
- 19.2Ah батерия (691Wh)
- Предни и задни калници
- 27.5 на 2.6-инчови гуми
- Заден малък багажник
Производителност и ускорение
Останах доволен от представянето на велосипеда в градска среда. Двигателят поддържа ускорението гладко, но забелязах, че сензорът му за въртящ момент работи с леко закъснение от порядъка на секунда. Това означава, че двигателят ще спре около секунда след като престанете да въртите педалите.
Тестът за ускорение даде почти толкова добри резултати, колкото тези на Bosch двигателя на планинското ми колело. Можете да разчитате на въртящ момент до 70nm, но смятам, че тази цифра е леко завишена. Предвид параметрите си обаче Engwe P275 определено дава най-доброто от себе си.
Батерия
По отношение на пробега, P275 ST е може би най-добрият модел на Engwe. Освен че е голяма, батерията му за пръв път покрива всички стандарти за съответствие. Не вярвам, че може да издържи рекламираните 260 километра с едно зареждане, поне не ако велосипедът се кара така, както аз го правя. Колкото повече въртите педалите, толкова повече увеличавате пробега. Не можем да говорим за изцяло електрически режим на колелото, тъй като няма дроселова поддръжка, но когато го карах, гледах да ползвам краката си максимално малко.
Друг плюс на батерията е възможността да я разкачите и заредите. Както вече споменах, можете и изобщо да не я ползвате, ако искате да карате P275 като обикновено колело.
Комфорт и ползваемост
Последната Ви грижа с този велосипед ще е комфортът. Няма абсолютно никакво окачване, така че гумите се справят с всички неравности и дупки, стига да избягвате изцяло оф-роуд пространства. Не мисля, че Engwe няма да може да се справи и с тях, но предвид конструкцията и гумите му, е по-добре да не рискувате.
Марката на седалката на колелото е доста известна. Тъй като самата седалка е механична, няма да е необходимо да я нагласяте с лост, което е голямо предимство. Кормилото е също лесно регулируемо и естетически изпипано. Хубаво е, че Engwe са обърнали внимание и на визията.
Не на последно място, P275 идва с хидравличните дискови спирачки Tektro. Велосипедът със сигурност нямаше да спира толкова добре, ако имаше обикновени дискови спирачки.
Недостатъци
- Няма възможност за избор на размери на рамката
- Леко тежък
- Няма допълнителен лост за газта
- Захранването на спирачките не може да се спре
- Няма смартфон приложение
- Трудно се намират резервни части
Заключение
Engwe P275 е сред най-достъпните електрически велосипеди на пазара в момента. Сглобяването му не е за начинаещи, но всеки би могъл да се научи и да се справи, стига да има желание. Някои части и функции липсват, но могат да се намерят в конкурентни модели на малко по-високи цени. Въпреки това не се колебая да препоръчам Engwe на всеки, търсещ надеждна градска транспортна опция с малко по-ограничен бюджет.
Ако искате да видите Engwe в действие, вижте нашето YouTube видео.